Czesław Miłosz często opisywał z podziwu godną szczegółowością piękno przyrody. Z takimi właśnie bujnymi opisami roślinności spotykamy się zarówno w ,,Dolinie Issy” jak i w ,,W Szetejniach”. Rozbudowane opisy w książkach dla większości z Was są prawdziwą mordęgą. Aż człowiek sobie zadaje pytanie: kiedy wreszcie rozkręci się ta akcja? smiley Ale nic takiego nie będzie miało miejsca w przypadku tego działania. Opisy przyrody posłużą Wam do stworzenia czegoś oryginalnego – własnego zielnika.

Przeczytajcie obydwa utwory Miłosza. Wyznaczcie sobie czas na uporanie się z nimi. Taki termin ostateczny może być przydatny szczególnie ze względu na powieść. ,,Dolina Issy” do najkrótszych nie należy wink

Zaznaczcie te fragmenty, w których opisana jest roślinność. Sprawdźcie w Internecie lub ilustrowanym przewodniku, czy dany gatunek występuje w Waszej okolicy. Zwróćcie uwagę, czy któraś z roślinek nie jest gatunkiem chronionym. Takich roślin nie możemy zrywać. Gdy już macie przygotowane rozeznanie, wybierzcie się po eksponaty do waszego zielnika. Więcej szczegółów o tym, jak stworzyć zielnik, znajdziecie tutaj.

Tradycyjnie w zielniku eksponaty opatruje się łacińskimi nazwami. Bądźcie oryginalni. Pod nazwą rośliny umieście cytat z utworu Miłosza, w którym ta roślinka jest opisana. Gotowy zielnik zaprezentujcie swojej rodzinie. Możecie też pokazać swojej klasie, jak zrobić taki zielnik. Przecież takie działanie to świetny pomysł na działanie w grupie.

 

Wróć do wszystkich działań