Na co dzień widzicie, jak ludzie wpływają na środowisko – nie tylko budując wielkie fabryki. Podobne przykłady, pozytywne i negatywne zobaczcie w swojej miejscowości, warto je udokumentować i pokazać zainteresowanym. Pozytywne jest na przykład utworzenie parku lub zazielenienie osiedlowego skwerku. Ale trudno uznać, żeby nielegalne składowiska odpadów czy wycinanie drzew pod budowę nowej inwestycji może mieć dobry wpływ na środowisko.

Ile razy sami przechodziliście obok przepełnionych kontenerów ze śmieciami i pomyśleliście, że dobrze byłoby to uprzątnąć?

Dlatego pokażcie innym mieszkańcom pozytywne i negatywne przykłady wpływu mieszkańców na środowisko. Stwórzcie fotobloga, na którym umieścicie zdjęcia, które pokażą te przykłady.

Od czego zacząć? Najlepiej od burzy mózgów -  zastanówcie się wspólnie, jakie przykłady pozytywnych i negatywnych oddziaływań na środowisko w swojej miejscowości możecie znaleźć. Pomyślcie, gdzie można by ich szukać. Wszystkie pomysły zapisujcie na bieżąco. Przy twórczej pracy łatwo jakiś pomysł niechcący ,,zgubić”.

Możecie też zapytać rodzinę czy znajomych, jakie przykłady ingerencji w środowisko w okolicy przychodzą im na myśl.

Czas wyruszyć w teren! Uzbrojeni w aparaty fotograficzne wyruszcie w miasto. Rozglądajcie się uważnie wokół siebie, szansa na zrobienie udanego zdjęcia może zdarzyć się na każdym korku.  Zwróćcie uwagę na budynki, zagospodarowanie przestrzeni, najmniejsze elementy otoczenia, np. pojemniki do segregacji odpadów.

A teraz fotoblog. Załóżcie fotobloga na jednej z darmowych witryn, np. flog.pl, photoblog.pl. Wybierzcie wspólnie zdjęcia, które chcielibyście na fotoblogu umieścić. Pomyślcie, jak można opisać zdjęcia tak, żeby zaciekawić oglądających. Na co warto zwrócić uwagę innych. Może utworzycie Googlową mapę, na której umieścicie punkty z fotografowanymi miejscami. Szczegóły, jak stworzyć taką mapę, znajdziecie na stronie: http://maps.google.com/support/bin/static.py?hl=pl&page=guide.cs&guide=2...

Jak wypromować? Umieście informację o fotoblogu na Facebooku. Skontaktujcie się z lokalnymi mediami i powiedzcie im o waszej inicjatywie. Może ogłoszenie o fotoblogu mógłby pojawić się w szkole, do której chodzicie? Powodzenia!