Ciągle słyszymy o efekcie cieplarnianym, zanieczyszczeniu środowiska i o wzrastającej liczbie odpadów. Większości z nas się to nie podoba.. Ale też większość myśli, że nic w tej sprawie nie da się zrobić lub że problem ich nie dotyczy.

Nic bardziej mylnego! Po pierwsze, to co się dzieje w przyrodzie wpływa na nas wszystkich. A po drugie, sami możecie wpłynąć na poprawę sytuacji poprzez „bycie eko” na co dzień. Co więcej, możecie zmobilizować innych do działania pokazując sposoby na „bycie eko”. Do tego posłuży szkolny radiowęzeł.

Jak to zrobić? Już podpowiadamy.

Pole do działania. Najpierw sprawdźcie, czy w szkole działa radiowęzeł. Jeśli nie, upewnijcie się, czy jest możliwość jego uruchomienia. Jeśli radiowęzła nie ma i nie będzie to macie problem. Potrzebna inna strategia – macie szkolną gazetkę? Możecie napisać artykuł do niej? Nie? Może plakaty na szkolnych korytarzach?  Korytarze macieJ

Materiał do audycji. Kiedy sprawa radiowęzła została już rozwiązana, czas na zebranie materiału o tym, jak „być eko” na co dzień. Dużo ciekawych porad znajdziecie w Internecie. Niektóre strony z poradami to:  http://www.byceko.pl/10-prostych-zasad-eko/, http://www.tipy.pl/artykul_6647,jak-byc-eko-na-codzien.html. Ale warto posłużyć się starymi, dobrymi sposobami i poszperać w bibliotece. Może któryś z nauczycieli interesuje się ekologią i mógłby pomóc? Wybierzcie te porady, które sami macie ochotę wcielać w życie. Zastanówcie się nad formą, jaka trafi do innych. Może warto dodać efekty dźwiękowe?

Czas audycji. Ustalcie, kiedy i przez jaki okres będziecie udzielać ekoporad. Czy najlepszym czasem jest długa przerwa? A może inna pora dnia? Skonsultujcie czas nadawania porad z dyrekcją szkoły i samorządem uczniowskim.

Co dalej? Szkoda byłoby zmarnować zebrany materiał. Przecież porady zebrane z całego miesiąca audycji mogą stać się mini przewodnikiem, jak zmienić swoje przyzwyczajenia na bardziej przyjazne dla środowiska. Dlatego pomyślcie, jak można zadziałać w tym kierunku.