Już po raz czwarty odbyły się Targi CSR organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Zaprezentowało się blisko 70 organizacji NGO i firm, a wśród nich Centrum Edukacji Obywatelskiej z swoim projektem „Młody Obywatel”.

CSR z ang.: Corporate Social Responsibility, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, to nic innego jak „koncepcja, według której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska”. Firmy inwestują w społeczeństwo przekazując środki finansowe, materialne jak i po prostu swoją koncepcję czy cel przy zrealizowaniu danego przedsięwzięcia dobrego dla ogółu społeczeństwa.

Targi to świetna okazja do prezentacji swoich projektów, pozyskania współorganizatorów przy realizacji swoich przedsięwzięć.

Młody Obywatel to program, który był prezentowany w trakcie targów na stoiskach CEO. – Jesteśmy jednym z nielicznych programów naszej fundacji, która współpracuje z sektorem biznesu. Naszym partnerem jest Fundacja im. J.K. Steczkowskiego Banku Gospodarstwa Krajowego. – mówi Judyta Ziętkowska, koordynator programu. Wspólny program, obydwu fundacji był prezentowany obok czterech innych NGOsów, którzy wygrali konkurs i dostali możliwość swojej prezentacji za darmo.

- Aby się dostać musieliśmy wypełnić specjalny formularz, w którym opisaliśmy nasz projekt, a przede wszystkim,  naszą współpracę z Fundacją Steczkowskiego, z którą współtworzymy Młodego Obywatela. – dodaje Judyta.

Dużo osób było zainteresowanych publikacjami edukacyjnymi wydawanymi nie tylko w Młodym Obywatelu ale także i innych projektów CEO.

Targi to także prezentacja „Dobrych praktyk” dla początkujących organizacji pozarządowych, zaczynających swoją współpracę z sektorem „odpowiedzialnego biznesu”. Stoisko CEO odwiedzali nie tylko potencjalni współorganizatorzy z środowiska biznesu, ale właśnie przedstawiciele innych organizacji pozarządowych szukających wsparcia w kwestiach organizacyjnych dla swojego projektu.

Najczęściej pytali o zasady i możliwości współpracy z samorządami terytorialnymi i instytucjami publicznymi. Nie zabrakło także pytań o sedno projektu Młody Obywatel, czyli metody aktywizacji młodzieży do aktywnego działania na rzecz swojego lokalnego środowiska, jakie korzyści z tego dla nich płyną podczas przeprowadzanych warsztatów,  co projekt oferuje nauczycielom opiekującym się zainteresowaną młodzieżą czy wreszcie jakie metody CEO poleca do rozpoznania potrzeb lokalnego środowiska. Padała także cała masa pytań o inne projekty fundacji dotyczące kultury, edukacji globalnej, ekologicznej czy obywatelskiej.

Oprócz Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej prezentowały się takie organizacji i firmy jak: Fundacja Orange, PKN Orlen, IBM, UNDP czy Fundacja Nasza Ziemia.

Formuła samych targów dla większości aktywistów NGO może wydawać się nudna – organizacje prezentują swoje projekty a pozostali uczestnicy krzątają się od stoiska do stoiska, CEO pomyślało o tych osobach i wszystkich innych uczestnikach targów, przygotowując dla nich specjalny prezent: Wielką miskę wypełnioną inspiracjami do działania na rzecz swojego lokalnego środowiska, które każdy może zacząć realizować od zaraz. Uczestnicy targów CSR z naszych karteczek stworzyli wielki mur „dobrych praktyk”.

Więcej o Młodym Obywatelu przeczytacie na stronie CEO.

Paweł Iwaniec