Nagle ludzie zaczęli robić coś dziwnego... tak, to flash mob!
Program Dzialasz.pl
realizowany przez:
Do kanonu klasycznych olimpiad przedmiotowych dołącza Olimpiada Medialna - nowatorskie przedsięwzięcie edukacyjne Fundacji Nowe Media oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Ogłoszenie pierwszej edycji programu odbędzie się w Warszawie 27 października o 15:45 podczas konferencji „Kultura 2.0 – Świadomi mediów“. Projekt jest odpowiedzią na potrzebę kształcenia świadomych obywateli społeczeństwa informacyjnego i jest nakierowany na polepszenie jakości komunikacji społecznej w Polsce. Najlepsi spośród uczestników mogą liczyć na indeksy Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, staże w czołowych mediach, sprzęt elektroniczny i oprogramowanie.
Specjalne pakiety informacyjne skierowane zostaną do wszystkich z ponad 6.000 gimnazjów i prawie 2.500 liceów w całej Polsce – adresatów projektu. Organizatorzy szacują, że w pierwszej edycji Olimpiady udział weźmie ok. 3.000 gimnazjalistów i 6.000 licealistów, a w projekt zaangażuje się blisko 2.000 nauczycieli.
- Olimpiada Medialna to nie tylko konkurs, ale przede wszystkim ogólnopolska akcja edukacyjna. Tym sposobem wyłaniamy osoby świadomie i krytycznie odbierające media, posiadające wiedzę na temat historii ich rozwoju, rozumiejące zasady ich działania, umiejące je kreować i współtworzyć na poziomie znacznie wyższym od współczesnego przeciętnego użytkownika - aktywnego internauty – mówi Robert Bogdański, prezes Fundacji Nowe Media – Szukamy więc talentów interdyscyplinarnych z zakresu nowych mediów, polonistyki, historii i public relations, posiadających umiejętności interesującego formułowania i prezentowania własnych myśli, przekazywania wiedzy oraz przekonywania, obeznanych z użyciem nowych, jak i tradycyjnych mediów.
Partnerami Fundacji Nowe Media i współorganizatorami Olimpiady są: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Narodowy Instytut Audiowizualny, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Wydawnictwa Szkolne PWN oraz media publiczne m.in. Polskie Radio. Przedsięwzięcie objęły już patronatem instytucje takie jak Urząd Komunikacji Elektronicznej i Ministerstwo Infrastruktury.
To bezprecedensowe przedsięwzięcie – zarówno, jeśli idzie o tematykę, jak i formułę Olimpiady. Jej pierwsze dwa etapy odbędą się całkowicie wirtualnie, z wykorzystaniem internetowego systemu egzaminowania. Pozwoli to na przeprowadzenie jednoczesnego testu dla co najmniej 9.000 uczestników. W drugim teście przewidziany jest udział maksymalnie 3.000 uczniów. Między tymi etapami trwać będzie akcja informacyjna i edukacyjna związana z budową społeczeństwa informacyjnego oraz rozwojem wiedzy i umiejętności z dziedziny mediów.
Trzeci, finałowy etap Olimpiady Medialnej, będzie polegał na ocenie przez profesjonalne jury dwu prac własnych najlepszych uczestników konkursu, jednej powstałej w domu (na jej przygotowanie będą oni mieli co najmniej 2 tygodnie) i drugiej powstałej w zespole utworzonym podczas warsztatów poprzedzających Galę Finałową. Osobne zajęcia warsztatowe zostaną przeprowadzone dla nauczycieli, którzy przyjadą na finał razem z uczniami.
- Zależy nam na tym, aby budowa społeczeństwa informacyjnego polegała nie tylko na tworzeniu infrastruktury związanej ze skokiem cywilizacyjnym Polski, ale także na kształtowaniu wiedzy i kultury obywateli społeczeństwa informacyjnego, zwłaszcza młodzieży – podkreśla prezes Fundacji Nowe Media – Stąd płynie motywacja do organizowania tego przedsięwzięcia i zaproszenia do udziału w nim wszystkich związanych z edukacją, kontaktem z młodzieżą zainteresowaną nowymi mediami i nowymi technologiami.
Więcej informacji: www.olimpiada-medialna.edu.pl Robert Bogdański, Fundacja Nowe Media tel. 0223806110, e-mail: robert.bogdanski@nowemedia.info
Kiedy już wiemy czym jest INFORMACJA ZWROTNA, dowiedzmy się o sposobach jej udzielania!
O ile nie jest stwierdzone inaczej, prawa do materiałów na stronie posiada Centrum Edukacji Obywatelskiej, a teksty są dostępne na licencji CC BY-NC-SA - Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach. Licencja nie obejmuje zdjęć, filmów i materiałów graficznych. Pewne prawa zastrzeżone na rzecz autorów poszczególnych treści.