Internet to świetne miejsce do promowania swoich działań. Dzięki portalom społecznościowym takim jak Facebook można w szybki sposób informować o organizowanych wydarzeniach, postępie prac nad projektem czy publikować zdjęcia z różnych akcji. To fajny i szybki sposób na dotarcie do osób zainteresowanych naszymi działaniami, ale także na pozyskanie nowych sojuszników.

 

1. Strona

Strona czyli tzw. Fanpage na Facebooku umożliwia przekazywanie informacji na temat swojej działalności. Można ją założyć dla konkretnej akcji czy projektu, ale również dla swojego stowarzyszenia albo lokalnej grupy młodzieżowej.  Dzięki temu łatwo opublikujesz status o najnowszych działaniach,  oznaczysz znajomych na zdjęciach z ostatniej akcji i wstawisz filmiki promujące swoje działania. Aby zainteresowani mogli zobaczyć wszystkie te opcje, wystarczy że „polubią” Twoją stronę.

Tworzenie strony jest bardzo proste. Wystarczy zalogować się na Facebooku, wejść w link https://www.facebook.com/pages/create.php (lub kliknąć zakładkę „Utwórz stronę” znajdującą się w stopce Facebooka), wybrać odpowiednią kategorię i uzupełnić podstawowe informacje.  Później wystarczy już tylko dodawać nowe statusy, informacje, zdjęcia i zapraszać znajomych do polubienia smiley

 

2. Wydarzenie

Jeśli chcesz poinformować dużą grupę osób o dacie i miejscu jakiejś akcji, najszybciej zrobisz to za pomocą Wydarzenia. Możliwość jego utworzenia znajdziesz w prawej kolumnie strony głównej (Wydarzenia -> Utwórz). Następnie wystarczy uzupełnić rubryki z datą, miejscem czy opisem planowanego działania. Możesz także wybrać gości, którym zaproponujesz udział i określić, dla kogo przeznaczone jest wydarzenie (dla wszystkich, tylko dla zaproszonych gości, dla znajomych). Umieść link do swojego wydarzenia w statusie by informacja o nim szybko dotarła do Twoich znajomych. Dzięki temu będą mieli możliwość poinformowania Cię o tym czy wezmą w nim udział.

 

3. Grupy

Grupa przyda się jeśli chcesz włączyć wybrane osoby do aktywnej wymiany poglądów na dany temat. Aby ją utworzyć, musisz znaleźć zakładkę „grupy” w lewej kolumnie strony głównej. Następnie wpisujesz nazwę, dodajesz pierwszych członków i określasz prywatność czyli ustawienia dotyczące tego, kto może dołączyć do Was dołączyć.

Grupa daje możliwość wspólnego tworzenia dokumentów, czatowania czy dodawania postów. Każda aktywność członka grupy jest widoczna dla innych w postaci powiadomień. Najlepiej sprawdza się jednak przy mniejszej liczbie członków. Utworzenie strony (fanpage) daje możliwość jej administrowania jedynie osobom do tego uprawnionym. Dociera jednak do większej liczby odbiorców niż grupa.

 

4. Profil

Do promocji działań możesz także wykorzystać swój profil.

Dłuższą informację o działaniu dodasz za pomocą notatek.  Znajdziesz je po lewej stronie swojego profilu. Okienko redakcji notatki udostępnia podstawowe opcje formatowania oraz dodanie zdjęć. Możesz także oznaczyć w tekście swoich znajomych lub strony.

Fajnym sposobem na prezentowanie swoich dokonań jest także wrzucanie zdjęć i filmów. Kolorowe i ruszające się obrazki są często najbardziej atrakcyjną formą przekazu.

 

Materiał powstał w ramach dofinansowania przyznanego przez Fundację Bre Banku.

Paula Langnerowicz