Nagle ludzie zaczęli robić coś dziwnego... tak, to flash mob!
Program Dzialasz.pl
realizowany przez:
1. Kilka słów wstępu…
Znajomość pewnych zasad w kontaktach z mediami umożliwi efektywną współpracę z tymi podmiotami, od których zależy nagłośnienie wyników waszej pracy, a często również powodzenie całego projektu. Bo w końcu media dają szansę na to, że o waszej akcji dowie się duża liczba osób. Dlatego naprawdę warto wiedzieć, jak zabłysnąć w zetknięciu z prawdziwym dziennikarzem. Poniżej podajemy rady, które mogą okazać się przydatne przy współpracy z dziennikarzami:
I. Traktujcie ich poważnie, po partnersku;
II. Szanujcie ich wymagania, a zwłaszcza terminy;
III. Poznajcie bliżej media i dziennikarzy - czytajcie, oglądajcie, słuchajcie;
IV. Ułatwiajcie im pracę: podawajcie źródła danych, cytatów;
V. Dostarczajcie im informacji: posługujcie się faktami;
VI. Bądźcie zwięźli i konkretni;
VII. Bądźcie łatwo dostępni;
VIII. Podczas rozmowy bądźcie rozluźnieni, lecz pewni swego i stanowczy;
IX. Dbajcie o swoją wiarygodność;
X. Autoryzujcie wywiady (byle szybko).
2. Jakich wiadomości szukają dziennikarze?
Odpowiedzi na to pytanie warto poszukać zanim skontaktujecie się z wybranymi mediami. Wtedy będziecie wiedzieć, jak powinna wyglądać informacja o waszym działaniu tak, aby przyciągała medialną uwagę. Ale przejdźmy do rzeczy. Dziennikarze szukają wiadomości:
3. Jak trafić pod właściwy adres?
Przygotowując się do kampanii w mediach trzeba sporządzić listę tych spośród nich, które powinny otrzymać waszą informację. Przy sporządzaniu takiej listy pomocne mogą być dla was pytania:
Gdy już wybierzecie interesujące was media, czas się zastanowić, jak można się z nimi skontaktować. Zawsze kiedy kierujecie się do mediów, zwracajcie się do konkretnej osoby. Zbierzcie niezbędne dane:
4. Oko w oko z dziennikarzem…
5. Po projekcie…
Zadbajcie o kontakt z mediami również po tym, jak skończy się wasze działanie. Podziękujcie za współpracę i pomoc w promowaniu projektu. Jeśli zostaniecie pozytywnie zapamiętani jako partnerzy, może to zaowocować współpracą z mediami przy okazji innych projektów.
Materiał powstał w ramach dofinansowania przyznanego przez Fundację Bre Banku.
Kiedy już wiemy czym jest INFORMACJA ZWROTNA, dowiedzmy się o sposobach jej udzielania!
O ile nie jest stwierdzone inaczej, prawa do materiałów na stronie posiada Centrum Edukacji Obywatelskiej, a teksty są dostępne na licencji CC BY-NC-SA - Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach. Licencja nie obejmuje zdjęć, filmów i materiałów graficznych. Pewne prawa zastrzeżone na rzecz autorów poszczególnych treści.