Nagle ludzie zaczęli robić coś dziwnego... tak, to flash mob!
Program Dzialasz.pl
realizowany przez:
Odkryjcie wielokulturowe oblicze Waszej miejscowości. Poznajcie ludzi różnych wyznań, ich tradycje, obrzędy i miejsca kultu. Zebraną wiedzą podzielcie się z innymi wcielając się w rolę przewodników i przewodniczek po lokalnych świątyniach.
Historia i losy wielu miejscowości nierozerwalnie związane są z różnorodnością kultur, wyznań i ludzi w nich mieszkających. Często jednak nie zdajemy sobie sprawy z tej wielokulturowości wokół nas. Chcecie lepiej poznać swoje otoczenie? Zainspirować Was może projekt Cztery Strony Warszawy.
Uczestnicy i uczestniczki akcji zaczęli od skrupulatnego poznania historii i zasad czterech wyznań - protestantyzmu, prawosławia, islamu i judaizmu. Na tym etapie nieocenioną pomocą może okazać się Wasz nauczyciel bądź nauczycielka historii oraz przedstawiciele i przedstawicielki grup wyznaniowych mieszkających w Waszym otoczeniu. Temat Was wciągnął? Skontaktujcie się z wybranymi świątyniami i poproście o zgodę na oprowadzenie po niej swoich szkolnych kolegów i koleżanki. A może także dorośli będą chcieli odkrywać kulturowe bogactwo najbliższej okolicy razem z Wami? Przygotujcie ciekawy program zwiedzania, pełen informacji, ciekawostek i ćwiczeń wciągający odwiedzających i odwiedzające do wspólnego działania. Nie zapomnijcie o wypromowaniu Waszego wydarzenia! Z pomocą przyjść mogą serwisy społecznościowe i media lokalne.
Zainteresowani i zainteresowane? Sprawdźcie, jak zrobili to uczestnicy i uczestniczki projektu Cztery Strony Warszawy!
Wiele przydatnych informacji, inspiracji i materiałów znajdziecie na blogu projektu.
Kiedy już wiemy czym jest INFORMACJA ZWROTNA, dowiedzmy się o sposobach jej udzielania!
O ile nie jest stwierdzone inaczej, prawa do materiałów na stronie posiada Centrum Edukacji Obywatelskiej, a teksty są dostępne na licencji CC BY-NC-SA - Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach. Licencja nie obejmuje zdjęć, filmów i materiałów graficznych. Pewne prawa zastrzeżone na rzecz autorów poszczególnych treści.