Tak jak nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania, tak brak profilu w portalu społecznościowym wcale nie chroni przed przykrymi skutkami mowy nienawiści w sieci. Hejtują prawie wszyscy – czy to pod nazwiskiem, czy to pod pozornym płaszczykiem anonimowości. Jesteśmy gotowi dzielić się ze światem nawet najbardziej pogardliwymi opiniami, zapominając, że po drugiej stronie są ludzie, a skutki naszych słów mogą być nieodwracalne.

 

Najnowsza kampania realizowana przez HejtStop ruszyła 27 listopada 2015 roku. #ryjkuźniara to projekt medialno-edukacyjny, który koncentruje się na zagadnieniu nienawiści w Internecie. Ambasadorem kampanii zgodził się zostać jeden z najbardziej znanych i zarazem hejtowanych dziennikarzy w Polsce – Jarosław Kuźniar.

 

 


Oprócz pokazania sposobu reagowania na nienawiść w rzeczywistości wirtualnej, kampania w założeniu ma wywołać publiczną dyskusję na temat sposobów radzenia sobie z narastającym problemem nienawistnych komentarzy zamieszczanych na portalach społecznościowych oraz zwrócić uwagę na konsekwencje prawne i społeczne, jakie pociąga za sobą ich pisanie. Pragnęlibyśmy dotrzeć do jak największej liczby prywatnych użytkowników Internetu i uwrażliwić ich na kwestie związane z kulturą języka komentarzy oraz zapoznać ich ze sposobami wyrażania opinii bez udziału mowy nienawiści.

 

Kampania posługuje spotami z mocnym przekazem emocjonalnym. Ich bohaterowie i bohaterki konfrontują się z pełnymi jadu i nienawiści autentycznymi komentarzami na swój temat. Oprócz Jarosława Kuźniara w akcję zaangażowane będą inne osoby, które na co dzień spotykają się z internetowym hejtem ze względu na swoją tożsamość, prezentowany światopogląd, wyznawaną wiarę czy jakąkolwiek inną cechę – na przykład osoba starsza, feministka, Żydówka czy osoba transpłciowa. Ich filmiki znajdziecie na Facebooku

 

 

Wy także możecie przyłączyć się do akcji. Zróbcie zdjęcie bądź nakręćcie filmik i wrzućcie go do sieci z hasztagami #hejtstop i #ryjkuźniara. Sprawdźcie też na stronie kampanii jak walczyć z hejtem w Internecie i na murach. 

 

za: informacja prasowa

W kategorii: